Buďte v obraze! Přinášíme vám aktuální informace o cestování v době covidu.

Trápí vás, kde zjistit podmínky pro cestování do jednotlivých zemí? Nezoufejte! Připravili jsme pro vás souhrn ověřených zdrojů, kde najdete ty nejaktuálnější informace.

 

Podmínky pro vstup do jednotlivých zemí

  • Ministerstvo zahraničních věcí aktualizuje na svých stránkách informace o podmínkách vstupu i návratu ze všech zemí světa. Najdete zde vše potřebné k vaší cestě. Bohužel nevýhodou je velké množství informací, které nejsou vždy jasně strukturované, a tak možná chvilku potrvá, než najdete, co hledáte.

  • Covid portál připravilo pro cestovatele Ministerstvo zdravotnictví, které aktualizuje jasně a stručně informace o cestování do nejoblíbenějších destinací.

  • TravelDoc je portál, který využívají letecké společnosti a obsluha na letištích. Stránky vám velmi jednoduše zjistí důležité informace, které potřebujete při cestování vědět. Stačí zadat destinaci, odkud letíte, kam cestujete a TravelDoc vám zobrazí aktuální podmínky. Všechny informace jsou dostupné pouze v angličtině.

 

Podmínky pro návrat do ČR

  • Ministerstvo zdravotnictví pravidelně každé pondělí aktualizuje seznam zemí podle míry rizika nákazy. Na stránkách najdete rozdělení zemí do jednotlivých rizikových skupin a aktuální podmínky pro návrat z nich.

 

Chcete mít přístup k aktuálním informacím bez hledání?

  • Nechcete ztrácet čas pročítáním aktuálních informací? Ve spolupráci se společností Click2Claim jsme pro vás připravili službu Travel Asistent Maxi, díky které máte k dispozici 24/7 nonstop asistenční linku, kde vám poradíme s aktuálními podmínkami. Služba stojí pro naše klienty pouze 89 Kč. Více informací o Travel Asistent Maxi najdete zde.

 

Často kladené otázky

Před odjezdem

  • Kde najdu podmínky pro vstup do země, kam cestuji?

    Nejaktuálnější informace o podmínkách vstupu do destinací po celém světě najdete na stránkách Ministerstva zahraničních věcí. Ministerstvo zdravotnictví připravilo pro cestovatele Covid portál, kde najdete jasně a stručně uvedeny informace k nejoblíbenějším destinacím českých cestovatelů.

    Podmínky vstupu najdete také na portále TravelDoc, který je v angličtině. Informace z tohoto portálu využívá většina zaměstnanců leteckých společností a letišť po celém světě. Stačí zadat destinaci, odkud letíte a kam cestujete. Portál TravelDoc najdete zde.

  • Kde se můžu nechat otestovat v ČR před odletem/odjezdem?

    Všechny odběrová místa, kde je možné se nechat otestovat na COVID-19 (antigenní i PCR testy) najdete na stránkách Ministerstva zdravotnictví, kde si jednoduše podle regionů můžete vybrat testovací místo. Pozor, některé laboratoře garantují dodání výsledků testu do 48 hodin i déle. Pokud chcete mít jistotu, že váš výsledek dorazí včas, vyberte si laboratoř s garancí dodání výsledku testu do 24 hodin.

  • Jak se počítá lhůta 72 hodin u testů na COVID-19?

    Laboratoře uvádějí na dokladu s výsledkem testu také den a hodinu odběru, aby bylo možné lhůty dopočítat. Lhůta běží od data a hodiny odběru, ne od doručení výsledku.

  • Prodělal/a jsem COVID-19, musím se před odletem na dovolenou testovat?

    Záleží na destinaci, kam budete cestovat a podmínkách leteckých společností pro vstup na palubu. Před cestou si důkladně prostudujte podmínky vstupu do země na stránkách Ministerstva zahraničních věcí a také na stránkách letecké společnosti.

    Pokud chcete mít vždy aktuální informace, rezervujte si k vašemu zájezdu/letence službu Travel Asistent Maxi. Součástí této služby je také 24/7 nonstop asistenční linka, kde vám poradí s aktuálními podmínkami a pomohou při objednání na PCR test. Více informací o službě Travel Asistent Maxi najdete zde.

  • Před odletem mi byla nařízena karanténa, dostanu své peníze za zájezd zpět?

    Pokud vám je nařízena karanténa, můžete zájezd stornovat. Částka, kterou získáte od Cestovní kanceláře zpět, se řídí storno podmínkami k vašemu zájezdu. Při stornu těsně před odjezdem zpravidla již nemáte nárok na vrácení peněz. Pro tento případ proto doporučujeme si uzavřít Pojištění na storno.

    Výhodné Pojištění na storno, které nabízí STUDENT AGENCY ve spolupráci s pojišťovnou Allianz, se vztahuje také na COVID-19 a karanténu. Více informací o pojištění najdete zde.

Informace k cestě a pobytu

  • Jaká opatření je nutné dodržovat v letadle?

    Každá letecká společnost má nastaveny vlastní podmínky vstupu na palubu. Všechny aerolinky vyžadují, aby cestující měli během letu nasazený respirátor nebo roušku. Některé letecké společnosti mohou také vyžadovat pro vstup na palubu PCR nebo antigenní test. Zpravidla se ale letecké společnosti řídí podmínkami pro vstup do země, kam míříte, nebo přes kterou tranzitujete.

    Informace o podmínkách vstupu na palubu letadla najdete na stránkách aerolinky, se kterou cestujete.

    Pokud chcete mít vždy aktuální informace, rezervujte si k vašemu zájezdu/letence službu Travel Asistent Maxi. Součástí této služby je také 24/7 nonstop asistenční linka, kde vám poradí s aktuálními podmínkami. Více informací o službě Travel Asistent Maxi najdete zde.

  • Jsem očkovaná/ý na COVID-19, plynou mi z toho nějaké výhody?

    Většina zemí má pro očkované cestovatele mírnější podmínky pro vstup do země. Některé země jsou pro cestovatele, kteří nemají očkování dokonce úplně uzavřeny.

    Pokud máte očkování, od jehož poslední dávky vakcíny uběhlo minimálně 14 dní, nemusíte se testovat ani při návratu do ČR.

  • Co mám dělat, pokud se dostanu do karantény v zahraničí?

    Pro tento případ doporučujeme mít uzavřené Cestovní pojištění, které se vztahuje na COVID-19 a karanténu. Ve spolupráci s pojišťovnou Allianz vám můžeme nabídnout výhodné balíčky pojištění, které se na pobyt v karanténě a léčebné náklady COVID-19 vztahují. Více o cestovním pojištění najdete zde.

  • Co se stane, pokud budu mít v zahraničí covid test pozitivní?

    Doporučujeme mít před odjezdem uzavřené Cestovní pojištění, které se vztahuje na léčebné výlohy, které vám vzniknou v důsledku onemocnění COVID-19. Ve spolupráci s pojišťovnou Allianz vám můžeme nabídnout výhodné balíčky pojištění, které se na pobyt v karanténě a léčebné náklady COVID-19 vztahují. Více o cestovním pojištění najdete zde.

  • Pokud zůstanu v zahraničí v karanténě, kdo mi zaplatí ubytování po dobu karantény a cestu zpět domů po skončení karantény?

    Pro tento případ doporučujeme mít uzavřené Cestovní pojištění, které se vztahuje na COVID-19 a karanténu. Ve spolupráci s pojišťovnou Allianz vám můžeme nabídnout výhodné balíčky pojištění, které se na pobyt v karanténě a léčebné náklady COVID-19 vztahují. Více o cestovním pojištění najdete zde.

    Pokud nebudete mít uzavřeno cestovní pojištění, je nutné počítat s tím, že náklady na ubytování a návrat do ČR si budete muset uhradit sami.

Návrat do ČR

  • Kde najdu podmínky pro návrat do ČR?

    Ministerstvo zdravotnictví pravidelně každé pondělí aktualizuje seznam zemí podle míry rizika nákazy. Podmínky pro návrat ze zemí dle rizika a rozdělení zemí najdete zde.

  • Jak probíhá testování při návratu, pokud mám zájezd s Cestovní kanceláří?

    Některé cestovní kanceláře vám zajistí test na COVID-19 před odletem do ČR nebo v průběhu pobytu. Náklady na provedení testu nejsou zpravidla v ceně zájezdu. Pokud tuto službu cestovní kancelář nenabízí, je nutné si test zajistit. Přímo v místě pobytu vám může poradit se zajištěním testu na COVID-19 delegát. Většina hotelů nabízí zajištění testu a stačí se domluvit na recepci.

Změna podmínek pro cestování a pojištění

  • MZV zakáže cestování do destinace, kam cestuji, mám nárok na vrácení peněz?

    Zájezdy

    V případě, že Ministerstvo zahraničních věcí zakáže cesty do vámi vybrané destinace, musí cestovní kancelář zájezd zrušit a vrátí vám peníze za zakoupený zájezd.

    Letenky

    Pokud letecká společnost zruší lety do dané destinace, pak vám vznikne nárok na náhradu nákladů. Většina leteckých společností nabízí flexibilní letenky, které je možné přerezervovat na jiný termín. Můžete tak posunout z jakéhokoliv důvodu bez poplatku letecké společnosti termín vaší cesty. Více informací o flexibilních letenkách najdete zde.

    Pokud letecká společnost lety nezruší, pak nárok na náhradu nákladů nemáte. Proto doporučujeme nákup flexibilních letenek a Pojištění na storno.

  • Vrátí nám Cestovní kancelář peníze pokud MZV vydá varování a nedoporučí cesty do destinace zájezdu?

    Pokud Ministerstvo zahraničních věcí nedoporučí cestování do destinace, kam míříte, nemáte nárok na refundaci za zakoupený zájezd/letenku. Do takové destinace můžete cestovat. Nárok na refundaci máte pouze v případě, že Cestovní kancelář zájezd zruší.

  

 

pojisteni_covid-1_1 covid_asistence_1 hepafiltry_1
Výhodné pojištění na cesty 24/7  COVID-19 infolinka Bezpečí na palubě díky HEPA filtrům